Värvid / Colors

Koon valelapilist rannet ja maadlen värvidega. Originaalis on kindad sellised: http://muis.ee/museaalview/516250. Olin juba eelmisel korral neid kududes värvidega pisut hädas, sest ma ei leidnud õiget tooni taustalõnga. Minu kindad said tol korral palju soojema oranzi tausta ja nii muutsingi pisut roosimislõngade värve – musta tumesiniseks, erkrohelise sinakasroheliseks ja tumerohelise pisut soojemaks samblaroheliseks.

originaal Tarvastu kinnasUndiin by Kristi Everst

Nüüd sooviti mu suureks rõõmuks minult taas nende kinnaste kudumist aga värvimängud on läinud veel raskemaks. Kindad peaksid tulema punased aga mitte tumepunased vaid pigem murelipunased. Leidsin õnneks oma lõngavarudest üsna küpsete murelite tooni punast ja mulle tundub, et see vast isegi võiks sobida roositud kinnaste taustaks. Värvid aga mängivad sel korral vaat et rohkemgi. Sooja ja tumeda kollase vahetasin kohe heledama ja külmema vastu. Eile kudusin lambivalgel ja täna hommikul päevavalguses tundub mulle, et see sinine lausa karjub seal kinda sees. Mäletan, et mul oli eelmisel korral kududes sinisega sama mure – ta tundus randmes nii vale, kuni hetkeni kui sinisega roosima sain hakata. Nüüd siis hoian pöialt, et seekord juhtuks samasugune ime, sest kui ei juhtu ootab ees hulk harutamist.

u n d i i n by kristi everst

Päev on vahepeal õhtusse veerenud ja olen jõudnud randmeosa valmis kududa. Sinine enam nii ei karjugi. Viimane pilt näitab ilmekalt ka seda, kui palju soojemad tunduvad värvid tulevalgel ja et pole mingi ime, et õhtul lõngu valides võib hommikul üllatuse osaliseks saada.

Üks nüanss veel – kui oranzil kindal vahetasin musta lõnga tumesinise vastu, sest muidu jäi kontrast vähemalt minu silmale liiga järsk siis seekord jäi sama tumesinine lõng lahja ja kasutasin originaalile sarnaselt musta.

u n d i i n by kristi everst

Nüüd lõpuks saab päevavalguses ka kõige selgema pildi. Natuke nagu kriibib aga üles harutama ka ei hakka, olen lihtsalt järgmisel korral targem. Selleks järgmised korrad äkki ongi?

u n d i i n by kristi everst

u n d i i n by kristi everst

u n d i i n by kristi everst

2 comments

Leave a Reply

