Pilistvere käpikute ainetel / Inspired by Pilistvere mittens

Ristikheinakiri on minu meelest üks ääretult armas kiri. Mulle endale meenutab see kiri ristikheinast enam hoopis raagus puude otsas rippuvaid pihlakamarju. Ühed oma esimesed sõrmikud kudusin ka selle kirjaga. Ma ei teadnud siis traditsioonilistest kudumisvõtetest suurt midagi, seetõttu on nende tookord kootud kinnaste juures ilmselt üsna palju eksimusi. Aga ilus muster päästab ka vigadega kinda, eksole.

Seekord kudusin siis jälle ristikheinakirja või minu moodi pihlakaid kindasse. Eeskujuks Pilistveres 1862 aastal kootud käpikupaar. Mul oli tegelikult algselt soov kududa ka sellised punasepõhjalised kindad aga vaatamata mu tohututele lõngavarudele seda õiget tooni kodus ei olnud. Kuna ma alustasin oma kinnaste kudumist jõulupühade ajal siis polnud uut lõnga ka parasjagu kusagilt võtta ja tegin valiku koduste lõngakastide sisust. Koopiakinda kudumise plaani mul sel korral ei olnudki, seetõttu vahetasin värve üsna julge südamega. Olen kaunis kõva käega kuduja ja võtsin seekord vardad 1,75 mm. Kirjakordi sai kindale vähem kui eeskujuks olnud originaalil ning värvide kasutamises olin ka tagasihoidlikum. Tunnistan ausalt, et minu jaoks on kaunis raske kududa väga värvikirevaid kindaid ja ma tõesti siiralt imetlen neid, kellel see justkui mängeldes õnnestub. Aga ma katsetan tasapisi!

Nii. Palju juttu, vähe villa. Vaikin nüüd ja näitan pilte.

Undiin by Kristi Everst

Undiin by Kristi Everst

Undiin by Kristi EverstUndiin by Kristi Everst

Undiin by Kristi Everst

Undiin by Kristi Everst

Undiin by Kristi EverstUndiin by Kristi Everst

Undiin by Kristi Everst

Undiin by Kristi Everst

Undiin by Kristi EverstUndiin by Kristi Everst

Undiin by Kristi Everst

Undiin by Kristi Everst

This sweet pattern from Pilistvere is called by clover. For me it remainds much more rowan berrys. My gloves are inspired by mittens knitted 1862 in Pilistvere.

4 comments

Leave a Reply

